Newsletter już dostępny w aplikacji CentrumInformacji365
Newsletter jest tak wszechstronny, że sprawdza się niezależnie od rodzaju prowadzonej działalności. Stosowany jest zwłaszcza w ecommerce, ale nie tylko – może być wykorzystywany również w usługach. Wykorzystując tą metodę komunikacji z Klientem możesz go informować na przykład o nowym podcaście, ciekawym wpisie na blogu (jeżeli prowadzisz blog) czy o nowym produkcie i sprzedaży. W dzisiejszym artykule poznasz podstawy tworzenia email marketingu.
Szablon newslettera
Newsletter zawartością przypomina nieco biuletyn. Podobnie jak on, może zawierać informacje o dowolnym charakterze na przykład typowo marketingowym dot. ofert specjalnych. Podczas tworzenia newslettera warto pamiętać, że powinien mieć on stały szablon. Dlaczego? Ponieważ odbiorcy wiadomości przyzwyczaja się do wyglądu. Jedynie zmienna powinna być sama treść wysyłanych wiadomości.
Odpowiednia długość newslettera
Zbyt długa treść na prawdę nie jest dobrym pomysłem, co więcej może nawet zniechęcać, dlatego przygotowując newslettera skup się na konkretach. Postaraj się przedstawić informacje w krótkiej formie, a po więcej szczegółowych informacji odeślij odbiorcę już bezpośrednio na stronę oferty lub bloga. Pamiętaj o właściwym rozmieszczeniu treści – zachęci to do zapoznania się z treścią – używaj akapitów, zadbaj o wyróżnienie wartościowych informacji.
Stała częstotliwość newslettera
Absolutnie każdy newsletter powinien być regularny Należy przyzwyczaić klientów do otrzymywania maili tego samego dnia tygodnia, o tej samej porze. Można to robić co miesiąc (ale tego samego dnia miesiąca), co dwa tygodnie, bądź codziennie.
Wartość dodana
Dobrą cechą newslettera jest to, że posiada on wartość dodaną. Każdy klient, który zapisał się do mailingu i go czyta, powinien być do tego odpowiednio zachęcony. Dlatego warto w newsletterze stosować różnego rodzaju „wabiki” w formie rożnego rodzaju rabatów, poradników czy informacji o nadchodzących wyprzedażach.
Newsletter to jedno z najtańszych, a zarazem najbardziej efektywnych narzędzi w marketingu internetowym. Dzięki niemu możesz zdobyć nowych klientów, ale również utrzymywać pozytywne relacje z tymi już istniejącymi. Korzystając z Firmotronu masz także możliwość tworzenia newslettera z poziomu aplikacji CentrumInformacji365. To właśnie tutaj możesz tworzyć szablony mailingu i nim zarządzać. Sprawdź jakie to proste!