Komunikacja z klientem – jak wybrać odpowiednie narzędzie?

Istnieje wiele sposobów na komunikację z kontrahentami. To którą metodę wybierzesz zależy wyłącznie od Ciebie. Każda z nich ma zarówno swoje plusy jak i minusy. Więc decydując się na konkretną zastanów się, która przyniesie Ci najwięcej korzyści i będzie najbardziej efektywna w Twojej branży. W dzisiejszym artykule powiem Ci dlaczego moim zdaniem komunikacja za pomocą powiadomień typu push jest tą najskuteczniejszą.

Komunikacja telefoniczna

Kontakt telefoniczny to w dalszym ciągu podstawowy kanał komunikacji dla klientów. Standardem jest podanie numeru kontaktowego, pod którym będziemy dostępni. Jest to w pewnym sensie formą zaufania Jednak co w przypadku, gdy liczba przychodzących połączeń przekracza nasze możliwości? Jedynym wyjściem jest zaangażowanie większej liczby pracowników oddelegowanych do obsługi klienta. Ponadto chcąc się rozwijać należy pozyskiwać coraz to nowe leady – więc w tym przypadku warto zastanowić się nad stworzeniem wewnętrznego zespołu call center. Dobrym wyjściem z tej sytuacji jest również zlecenie procesu sprzedaży firmie zewnętrznej.

Komunikacja mailowa

Każdego dnia Twoja skrzynka mailowa zalewana jest masą newsletterów lub ofert sprzedażowych. Niejednokrotnie zdarza się, że odbierając wiadomości mailowe filtrujesz tylko te, które rzeczywiście Cię interesują. Dlatego też zastanów się czy wysyłając masowo oferty do potencjalnych klientów – nie zrobią oni tak samo jak Ty. Ryzyko, że nasza wiadomość zostanie przeoczona, jest wysokie. Pamiętaj, że dla klienta mail od Ciebie niczym nie różni się od maila, który przyszedł 30 minut przed Twoim i tym, co przyjdzie za godzinę. Ponadto często maile trafiają do folderu SPAM, który nie każdy sprawdza.

Wysyłka sms

W obecnych czasach telefony komórkowe są nieodłączną częścią naszego życia. Korzystamy z nich m.in. do komunikowania się ze znajomymi czy też przeglądania social mediów. Dlatego też jest dużo większa szansa niż w przypadku mailingu, że wysłane smsy zostaną odczytane. Jednak korzystanie z bramek sms generuje dodatkowe koszty. Ponadto ograniczają nas limity wysyłanych wiadomości. Maksymalny limit wiadomości tekstowych to 160 znaków.

Wysyłka powiadomień typu push

Prawdopodobnie powiadomienia typu push są jedną z najnowszych i najlepszych metod komunikacji marketingowej. Powiadomienie push to komunikacja z klientem w danej chwili. Coraz więcej firm sięga po tego typu rozwiązanie by być na bieżąco w kontakcie z kontrahentami. Istotna w tym przypadku jest personalizacja (kategorie kontrahentów) możliwa do skonfigurowania na dowolne sposoby np. poprzez branżę czy miasto adresata. Ponadto są one znakomitą alternatywą do płatnych bramek sms – powiadomienia push są za darmo i nie ograniczają nas limity. Warto w tym miejscu wspomnieć o naszym Push’ku. Przekonaj się jak może Ci pomóc i usprawnić komunikację z klientem.

Wybór należy do Ciebie

Wybór właściwego kanału komunikacji jest złożoną decyzją, na którą wpływa wiele czynników mi.n rodzaj grupy docelowej lub rodzaj oferowanych usług. Dopasowany kanał komunikacji to pierwszy krok, który pozwoli zbudować stałą relację z klientem. Pamiętaj – komunikacja w dzisiejszych czasach to podstawa!