Prowadzenie biura rachunkowego nie jest łatwym zadaniem, zwłaszcza że ciąży na Tobie podwójna odpowiedzialność związana zarówno z Twoim biznesem jak i obsługiwanego Klienta. Nawet drobny błąd może mieć poważne konsekwencje prawne. Aby zniwelować ryzyko związane z przegapieniem terminu lub pomyłką – świetnym pomysłem jest wdrożenie CRM, który usprawni pracę firmy. W dzisiejszym artykule podpowiem Ci w jaki sposób możesz wykorzystać CRM w swoim biurze rachunkowym.

Dane klienta w jednym miejscu

Prowadzenie biura rachunkowego wiąże się z koniecznością przechowywania rozbudowanej dokumentacji klientów. Korzystanie z CRM365 wychodzi naprzeciw Twoim oczekiwaniom – wszystkie niezbędne informacje dotyczące klienta – masz dostępne w jednym miejscu. Na wyciągnięcie ręki masz podgląd do podpisanej umowy bądź innych upoważnień itp. Jeśli chodzi o samo tworzenie bazy kontrahentów jest proste i przyjemne – program zaczytuje dane z GUS. Co więcej w CRM365 wyświetla się historia kontaktów z danym kontrahentem.

CRM pamięta o terminach

Dbając o budowanie pozytywnych relacji z każdym kontrahentem musisz również pamiętać o wywiązywaniu się z terminów. Korzystając z CRM365 jesteś zawsze na bieżąco, jeśli chodzi o wykonane i zaplanowane działania. Dzięki temu Klient będzie się czuł w pełni zaopiekowany. Kolejną ważną funkcjonalnością jaką oferuje system jest możliwość tworzenia procesów związanych z cykliczną obsługą zarówno księgową jak i kadrową. Definiując harmonogram działań wraz z terminami ich realizacji – już nic Ci nie umknie. Prowadząc ewidencję prac księgowych masz możliwość rejestrowania ilości czasu poświęconego na daną czynność. W przypadku gdy zadanie nie zostanie zrealizowane w odpowiednim przedziale czasowym – program poinformuje Cię o tym, że jest ono przeterminowane i najwyższa pora się nad nim pochylić.

CRM dostarcza raporty związane z obsługą klienta

Automatycznie generowane raporty pozwalają dokładnie określić nakład wykonanej pracy i cenę usługi dla klienta biura rachunkowego. Monitorując wszelkie zadania realizowane przez Twoich pracowników – masz na bieżąco podgląd do tego czy praca przebiega płynnie i czy żaden etap obsługi nie został pominięty. Z raportów jesteś w stanie określić m.in. to czy klient dostarczył dokumenty do biura w terminie, ilu w danym miesiącu pracownik obsłużył klientów, ile czasu mu to zajęło. Jest to dobry argument do ewentualnej rozmowy z kontrahentem związanej z negocjowaniem warunków umowy. Co więcej w przypadku, gdy widzisz, że dany pracownik musi znacznie więcej czasu poświęcać na jednego klienta i po prostu nie wyrabia się z innymi obowiązkami możesz go odciążyć i przekazać część obowiązków innej osobie.

Prowadząc nowoczesne biuro powinieneś korzystać z rozwiązań IT. Wdrożenie systemu typu CRM pomoże Ci w sprawnym poukładaniu pracy zespołu. Dzięki temu będziesz w stanie obsłużyć większą liczbę klientów, a co za tym idzie – zwiększyć zyski. Już dzisiaj zapanuj nad swoim biurem rachunkowym.