Magazyny serwisowe – zyskaj większą kontrolę nad biznesem

Jeśli zarządzasz zespołami serwisowymi, które pracują w terenie nierozłączną częścią ich pracy jest kontrola związana z wykorzystywaniem zasobów firmy m.in. zużyciem materiałów czy rezerwacją zamienników. Korzystając z systemu Firmotron masz pewność, że zintegrowane moduły Serwis365 wraz z Magazyn365 ułatwią Ci zarządzanie biznesem. Chcesz wiedzieć w jaki sposób to działa? Przeczytaj poniższy tekst i sprawdź jak Firmotron może ułatwić codzienną pracę w Twojej firmie serwisowej.

Zarządzanie magazynem serwisowym

Pracując w naszym systemie masz możliwość definiowania wielu magazynów. W większości przypadków firmy serwisowe działają właśnie na takiej zasadzie. Zespoły serwisowe mają przypisane do siebie indywidualne magazyny. W przypadku gdy dany zespół udaje się do Klienta – robi on przesunięcie MM z Magazynu Głównego firmy do swojego, które uwzględnia potrzebne części czy też materiały. Po zrealizowanym tickecie zwraca niewykorzystane zasoby na Magazyn Główny. Dzięki temu masz zawsze kontrolę nad bieżącym stanem magazynowym.

Rezerwacje magazynowe

Zawierając umowę serwisową niejednokrotnie zdarza się, że w przypadku awarii musisz zareagować jak najszybciej. Zespół serwisowy określając czas naprawy danego sprzętu już wie, że zajmie ona więcej czasu niż przewidują to warunki umowne. Jak poradzić sobie w takiej sytuacji? Z pomocą przychodzi możliwość rezerwowania zamienników z magazynu działającego w trybie wypożyczalni. Dzięki temu wiesz, u którego Klienta dany sprzęt się znajduje i jak długo będzie on udostępniany. 

Stany ostrzegawcze w module Magazyn365

Przydatne są, zwłaszcza gdy Twoi serwisanci pracują w terenie i w swoich samochodach przewożą części, a Ty masz trudność z określeniem jakimi produktami dysponują i jakie są Twoje aktualne stany magazynowe. Wysyłając zespół serwisowy do Klienta musi mieć on w pełni wyposażony samochód, zwłaszcza jeśli kierujesz go na drugi koniec Polski. W module Magazyn365 masz możliwość ustawienia tzw. stanów ostrzegawczych. Serwisanci regularnie rejestrując dokumenty magazynowe – ułatwią Ci kontrolę nad ich magazynami. Dzięki temu będziesz wiedział, że dany produkt się kończy i trzeba go domówić. 

Analiza i raporty dotyczące zużycia 

Poprzez regularne wystawianie dokumentów magazynowych jesteś w stanie w prosty sposób określić m.in. które materiały najczęściej są wykorzystywane przez serwisantów. Daje Ci to informację, że przy składaniu kolejnego zamówienia należy uwzględnić większą ilość zużywanych części „na zapas”. Analizy, które generuje moduł Magazyn365 pomogą Ci także wskazać, które elementy w serwisowanym sprzęcie najczęściej podlegają wymianie.