5 rzeczy na które warto zwrócić uwagę przy wyborze systemu CRM

Przy wyborze odpowiedniego systemu CRM należy kierować się przede wszystkim jego funkcjonalnościami. Program powinien być intuicyjny, a co za tym idzie – prosty w obsłudze aby każdy pracownik bez problemu mógł się w nim odnaleźć. Na rynku dostępna jest niezliczona ilość tego typu rozwiązań, ale czy na pewno każdy z nich spełniłby nasze oczekiwania? Podejmując decyzję warto się zastanowić na czym tak naprawdę najbardziej nam zależy.

Szybkie dodawanie kontrahenta

Czas dodawania nowego klienta powinien być skrócony do minimum. Korzystając z systemu CRM365 poprzez wprowadzenie numeru NIP – system automatycznie zaczyta dane firmy zaciągając je z GUS. Inną opcją jest wprowadzenie pełnej nazwy firmy – w tym przypadku program podpowie dane tych, które są najwyżej pozycjonowane w wyszukiwarce Google.

Klient przekazał Ci swoja wizytówkę? Korzystając z aplikacji mobilnej robiąc jej zdjęcie dane automatycznie uzupełnią się w systemie – przyspieszy to czas wprowadzania nowego kontrahenta.

Informacje na temat kontrahenta w jednym miejscu

Istotną kwestią jest też gromadzenie informacji na temat danego klienta. W systemie CRM365 przechodząc do panelu kontrahenta poza tym, że w historii kontaktu zostają automatycznie zapisane zrealizowane działania (telefon, mail, spotkanie), masz możliwość dodawania komentarzy. Z tego poziomu sprawdzisz także na jakim etapie są złożone oferty, realizowane zamówienia bądź zlecenia. 

Aplikacja mobilna systemu

Wszystkie informację dostępne na wyciągnięcie ręki. Osoby pracujące w terenie powinny mieć łatwy dostęp do najistotniejszych informacji dotyczących swoich klientów, zadań do wykonania czy też zamówień. Korzystając z systemu CRM365 na bieżąco będą mieli do nich wgląd ponieważ dostępna jest wersja mobilna. Więcej informacji na temat mobilki znajdziesz TUTAJ .

Generowanie raportów z systemu

Z punktu widzenia menagera ważną kwestią jest kontrola swojego zespołu. Korzystając z systemu powinieneś mieć dostęp do ilości realizowanych bądź przeterminowanych zadań. Ponadto szybki podgląd do czasu pracy który jest poświęcony dla danego klienta czy też zaplanowanych działań. W przypadku gdy system tego nie wygeneruje – ciężko jest określić realne zaangażowanie pracownika w wykonywanie swoich obowiązków. Korzystając z CRM365 menager ma wgląd do raportów, które tworzą się automatycznie. Ułatwi to podjęcie dalszych kroków i zareagowanie w odpowiednim czasie, na przykład przez odciążenie pracownika, który ma przydzieloną zbyt dużą ilość zadań.

Kontrola realizacji procesu zamówienia

Istotną kwestią jest możliwość definiowania procesów. Ułatwi to kontrolę nad realizowanymi zadaniami. Wiesz wtedy co masz do wykonania w danym dniu jak również co przegapiłeś. W jaki sposób można sobie sprawnie poukładać pracę zespołu przeczytasz w tym artykule 🙂

Jak zapewne wiesz nie znajdziesz na rynku dwóch takich samych CRMów.  Warto przed podjęciem decyzji zapoznać się z funkcjonalnościami kilku systemów. Pamiętaj! Korzystając z naszego systemu możesz mieć wpływ na jego rozwój . Być może akurat Twój pomysł lub potrzeba pokaże się w kolejnej aktualizacji programu 🙂

Dziękuję, że zostałeś ze mną do końca. Mam nadzieję, że te kilka rad ułatwi Ci wybór odpowiedniego systemu CRM.